2018-07-10
2018-06-20
2018-06-18
2018-03-07
2018-03-06

Początek forum

Witajcie. W tym kolejnym wpisie chciałbym Was poinformować, że oprócz prac, które cały czas trwają na serwerze (a których niekoniecznie musicie zauważać), napisałem forum, które będę rozwijał o nowe funkcjonalności w miarę upływu czasu. Na serwerze przy najbliższym update zostaną wprowadzone podstawowe questy i które przetestowałem, że na pewno działają.

Do usłyszenia w grze i na forum.

PvP i Non-PvP, czyli chcę Cię dopaść, ale nie zawsze

Rookgaard w założeniach CipSoftu miał być wyspą, która przygotuje Cię na spotkanie z Wielkim Kontynentem (to, że potem go porzucili na rzecz Dałnportu, pokazuje tylko jak bardzo komercyjna jest ta gra). Nie uświadczysz tam przemocy, a najsilniejszy potworek to Apprentice Sheng, więc jeśli na moim serwerze ma być sam Rookgaard, musi on przygotować początkujących graczy, a jednocześnie umożliwiać rozwój tych już silniejszych. Skutkuje to oczywiście nowymi terenami, questami, potworkami, ale także atakowaniem siebie nawzajem, co jest nieodłączną częścią Mainlandu. Pomyślnie przetestowałem opcję atakowania siebie nawzajem pomimo braku profesji jak i też blokowania przemocy. Zdaję sobie sprawę, że na OTSach, gdzie występuje i Rookgaard i Mainland, gracze wybierają życie wyspiarza, by spokojnie pograć, lecz ja chcę się otworzyć na każdego.

Drodzy gracze, pytanie do Was. Czy chcecie, aby tereny PvP były aktywne wyłącznie na nowych wyspach które będą wprowadzane, czy także dodawać je na expowiskach na starej wyspie? Będzie działało to tak, że gracz, który ma aktywne PvP będzie miał czerwoną tarczę przy nicku, wtedy można go atakować, a jednocześnie może on atakować tylko osoby z tarczami, brak tarczy oznacza brak możliwości agresji na danego gracza. Podczas wejścia do dziury / schody na takim terenie tryb byłby aktywowany, a po jego opuszczeniu zdejmowany. Czekamy na Wasz głos w tej kwestii w ankietach, do dzieła.

Kilka słów o update

Jako, że serwer z Rookgaardem był moim marzeniem od kilku lat, po jego starcie nie zamierzam sobie odpuścić. Dlatego chcę was zapewnić, że będzie sporo nowości i nieustannie będę go rozwijał, a atmosferę stworzycie Wy, drodzy gracze. W związku z tym, dziś kolejne trzy ankiety.

Czy chcecie, by wszystkie nowości lub ich część była dostępna od razu po starcie serwera, czy może je dodawać w miarę kolejnych update?

Co do update i niezależnie od okresu w którym będę je realizował, czy chcecie, abym przed startem zapowiadał co Was czeka, czy może każdy ma być swego rodzaju niespodzianką, ogłaszaną w dniu / przeddzień jej wprowadzenia?

"Last but not least", czy chcecie, bym robił duże, zbiorcze update co 1-2 miesiące (możliwe, że się pokryje z resetami edycji na pierwszym serwerze), w którym pojawi się zawsze duża nowość + poprawki map, czy może mniejsze rzeczy wrzucać już co 2 tygodnie, a te większe jak wyżej?

Czekam na Wasz głos!

Czekamy na Twój głos!

Witajcie. Dzisiaj dodałem na stronę ankiety, głosować mogą jedynie gracze zalogowani. Póki co, są tylko cztery, ale będę dodawał kolejne. Na dniach postaram się wprowadzić formularz kontaktowy do zgłaszania bezpośrednich uwag do administracji, a tymczasem, do usłyszenia i do zobaczenia.

Kolejne zmiany i dokąd idzie serwer?

Witajcie. Aktualnie jestem w fazie wprowadzania wszystkich questów z Real mapki, jak również przywracania funkcjonalności wszelkim dźwigniom i rozmów z NPC. Następne w kolejce są wszystkie spawny, a potem zarządzanie gildiami z poziomu strony. Na stronie wprowadziłem możliwość zmiany języka na najpopularniejsze wg statystyk z podpiętego do strony GA, czyli polski, angielski i portugalski, newsy w przyszłości także zostaną przetłumaczone. Tak jak niektórzy mogli zauważyć, szeregi administracji zasilili Mistrz Zen oraz Ithuriel, którzy w miarę możliwości będą pomagać mi przy poprawkach i udoskonalaniu mapy.

Jak planuję prowadzić serwer, kiedy już przyjdzie czas, by uruchomić jego stabilną wersję? Docelowo na tym adresie będą dwa serwery. Na jednym z nich będą dwumiesięczne edycje, gdzie gracze w jakiś sposób będą nagradzani podczas zakończenia. Na nim też będą najpierw wprowadzane wszystkie nowości, a exp rate będzie nieco wyższy. Po zakończeniu edycji, gracze będą trafiali na drugi serwer, który ruszy w tym samym czasie co pierwszy, lub nieco później (w skrajnym przypadku dopiero gdy edycja na pierwszym się skończy). Na tym serwerze nie będzie restartów, będzie żył cały czas swoim życiem, póki nie zbankrutuję, a exp rate będzie niższy (dlatego gracze przenoszeni z pierwszego serwera będą mieli zmniejszane poziomy, by wyrównać szanse wobec graczy na tym obecnym). Na żadnym z serwerów nie planuję wprowadzać sms shopów, lecz nie znaczy to, że nie będzie sklepiku na stronie. Punkty będą, leczy zdobywane na wszelkie inne, niematerialne sposoby. Tak też, na serwerach będą Daily Bonuses możliwe, że znane z innych gier, czyli najprościej mówiąc bonusy zdobywane za codzienne lub częste logowanie. Oprócz tego, punkty będą do zdobycia za udział w eventach, pod koniec każdej edycji za różne osiągnięcia oraz wiele innych.

Piszę dużo o nowościach, lecz nie podaję żadnych konkretów. Konrety ustalicie Wy! W najbliższym czasie na stronie pojawi się sporo ankiet, w których gracze będą mieli głos (jeśli głosów graczy będzie jednak zbyt mało, głos zabiorę niestety ja). Ankiety będą dotyczyć wersji pierwszego jak i drugiego serwera - wg mojego wstępnego pomysłu serwer z edycjami miał być w wersji 8.60, natomiast zbiorczy w 10.96 lub nowszym, jeśli taki w chwili startu będzie. Kolejna kwestia do głosowania to poziom exp rate oraz czy stały, czy zmienny. Na serwerze będą tereny z PVP jak i również tereny Non-PVP. Podział wyspy oraz siła trudności potworów na każdej z części także zostanie poddana pod głosowanie. Zdaję sobię sprawę, że prowadząc serwer 8.60 otwieram się na graczy z ElfBotem, toteż będzie on dozwolony i dostępny do pobrania na stronie z jednym ALE. Wszystko będzie w porządku, dopóki będziesz przy komputerze. Jeśli nie, licz się z tym, że gracze się Tobą zajmą i nie będzie to trap ze spiderów.

Do usłyszenia wkrótce!