2018-07-10
2018-06-20
2018-06-18
2018-03-07
2018-03-06

Przygotowania do startu

Witajcie. Wg planu za nieco ponad 10 dni ruszy pierwsza edycja serwera. Sporo rzeczy udało mi się zrobić w ciągu 3 miesięcy, lecz jeszcze sporo mi zostało. Przez najbliższe 10 dni postaram się doprowadzić serwer do stanu grywalności, jednak po starcie będę sukcesywnie dodawał wszelkie zapowiadane przeze mnie rzeczy. 1 stycznia zostaną uruchomione dwa serwery 8.60 - Legera jako serwer z niskim expem oraz Hegera z nieco wyższym. Najbliższe 2 miesiące oraz liczba graczy na każdym z nich pokażą który zostanie na stałe i będzie na kolejnej edycji 1 marca, a który odpadnie. Poniżej lista rzeczy z minionego tygodnia, a po więcej szczegółów zapraszam na forum.

1. Dodałem listę outfitów wraz z bonusami.

2. Poprawiłem Quest Loga oraz dodałem ranking wykonanych questów.

3. Poprawiłem loot wszystkich potworków na serwerze, zgodnie z % z Tibia Wiki.

4. Dopóki nie zrobię w pełni działającego systemu karania botów na AFK, dla supportu została dodana komenda wysyłająca gracza do więzienia.

5. Dodałem historię online z ostatnich 5 dni dla każdego gracza.

6. Dodałem możliwość wyboru serwera oraz początkowego miasta przy zakładaniu postaci.

7. Przebudowałem menu na stronie, pogrupowałem niektóre zakładki.

8. Poprawiłem kupowanie piłki u Lee'Delle, działanie scyzoryka, ograniczenia na knight set, klucz u Seymoura do training roomu.

9. Została dodana ankieta z proponowanymi poziomami exp-rate dla obu serwerów. W przypadku zaznaczenia opcji "inny" bardzo proszę o wejście w zakładkę "wylicz exp rate" po prawej stronie menu nad zegarem, dobranie własnych parametrów, wygenerowanie tabelki, skopiowanie linku znad niej oraz o wklejenie go w wątku na forum dotyczącym tego newsa. Dzięki!

P.S. Opcje ankiet jeśli ktoś już zagłosował i widzi jedynie wyniki to:

Kolejna porcja nowości

Do startu coraz bliżej, rzeczy zrobionych coraz więcej, lecz prace dalej trwają, czas na krótkie podsumowanie minionego tygodnia.

1. Przepisałem na nowo wszystkie questy z reala, tym razem z działającym quest logiem, więc każdy kto chce mieć zaliczony dany quest musi go przejść na nowo.

2. Gracze będą dostawać po 10 cap za poziom, szybkość regeneracji życia to teraz 5 hp / 6 sekund oraz 4 mana / 6 sekund.

3. W sklepie pojawił się zapowiadany wcześniej scyzoryk oraz stamina potion.

4. Przeniosłem datę zapisu świata na godzinę 7 rano. Podczas rozwoju serwera coraz więcej zmian muszę wrzucać podczas jego zapisu, więc o nowej godzinie łatwiej mi tego dopilnować.

5. Luminis zyskał dwóch NPC, jeden w świątyni oraz drugi w depot, który skupuje przedmioty z dodatkowych mobów, więcej NPC w przygotowaniu.

6. Został dodany quest na potiony, więcej szczegółów zna NPC Rachel.

7. Wraz z maperem przebudowaliśmy statek na Rookgaardzie oraz budynek z czarami, przed startem kilka terenów także zyska świeży wygląd.

8. Mikołaj obecny na czas okołobożonarodzeniowy w świątyni, przygotował dodatkowo scyzoryk oraz backpack of holding dla graczy z poziomem 20 i wyższym.

9. Dla tutorów zostało przygotowane narzędzie do pomocy sprawdzania lootu z potworków, w obecnym tygodniu skupię się między innymi właśnie nad ich poprawą.

10. Widok postaci został znacznie rozbudowany. Dodałem podgląd skilli, ekwipunku, pasków życia i many, podgląd wykonanych questów, a prawie każda z opcji jest możliwa do ukrycia po zalogowaniu na swoje konto i przejściu na widok postaci.

11. Przy zakładaniu postaci dodałem możliwość założenia postaci na Luminis, w tym tygodniu pojawią się w okolicy świątyń teleporty do zmiany zameldowania postaci.

12. Ponieważ do zaplanowanego startu zostały niecałe 3 tygodnie, czas podjąć decyzję jakie exp rate będą na obu serwerach - z wyższym i niższym exp rate. W tym celu przygotowałem narzędzie do ręcznego testowania najlepszych paramaterów - http://rookgaard.pl/exprate . Rezygnuję ze starego modelu ustawiania exp rate dla przedziałów 1-50 lvl, 50-100, 100-150 itd na rzecz zmiennego rate praktycznie co każdy poziom.

13. Jestem w połowie prac nad dodawaniem gildii, aktualnie działa ich lista i ich podgląd, a na dniach pojawi się możliwość ich zakładania i własnoręcznego przetestowania.

14. Aby odciążyć serwer, do wyświetlania niektórych elementów korzystam z publicznie dostępnych zasobów w sieci. I tak, outfity będę ładował ze strony http://outfit-images.ots.me/, a widok przedmiotów ze strony http://items.znote.eu/

15. Zaktualizowałem widok mapy na stronie głównej o najnowsze tereny.

16. Zaktualizowałem zakładkę "informacje o serwerze" o najnowsze postanowienia, część z nich, jak częstotliwość aktualizacji zostanie na stałe, a część możliwe, że się zmieni.

17. Dodałem prostą wyszukiwarkę postaci w prawym menu.

18. Naniosłem kilkanaście poprawek w samej mapie.

19. Zreorganizowałem grupy na serwerze, dodałem narzędzie do łatwego zarządzania grupami.

Po dokładniejszy opis zapraszam standardowo na forum.

Komplet terenów i prace nad questami

Witajcie. Chyba wychodzi na to, że wtorek będzie dniem pisania newsów, a więc jedziemy.

1. Dodałem obsługę kilku serwerów naraz korzystając z jednego klienta i portu.

2. Dodałem automatyczne otwieranie kanałów Game-Chat dla graczy oraz Help dla Tutorów.

3. Poprawiłem kolejną część opisów i atrybutów itemów oraz potworów.

4. Dodałem 6 kolejnych expowisk, 3 dla Rookgaardu (Rotworm Lair, Dwarf Mines, Tarantula Cave) oraz 3 dla Luminis (Amazon Camp, Orc Land, Dworc Hole).

5. Zmieniłem wyświetlanie czarów z kanału Default na pomarańczowy napis oraz dodałem wyświetlanie prostych emotek w ten sam sposób.

6. Dodałem dokładniejszy opis serwera, podziału na edycje i kilka innych.

Po dokładniejszy opis zapraszam standardowo na forum.

Nowe tereny i zmiany

Minął tydzień, a to oznacza, że czas na kolejnego newsa. Aby zmniejszyć ilość tekstu, na stronie głównej będą tylko główne większe punkty co się udało zrobić, a dokładniejszy opis znajdzie się w wątku na forum.

1. Pojawiła się nowa lodowa wyspa Glacius oraz drugie miasto początkowe Luminis.

2. Wraz z wyspami pojawiło się więcej domków, 4 na Rookgaardzie i 4 na Luminis.

3. Zostały dodane kolejne czary.

4. Poprawiłem grupy postaci w grze (tutor, senior tutor, GM, CM).

5. Pojawiła się Wyspa Świętego Mikołaja wraz ze Świętym.

6. Poprawiłem system kupowania przedmiotów.

7. Dodałem Blind Orca, poprawiłem bankiera oraz działanie run.

8. Prace nad addonami dalej trwają.

Po szczegóły zapraszam do wątku na forum i zachęcam do komentowania zmian.

Do zobaczenia w grze i na forum. Odliczamy czas do Nowego Szczęśliwego Roku 2017 i 1 stycznia :D

Kolejny update

Witajcie. Od ostatniego wpisu minęły prawie 2 tygodnie, a to nieco za dużo, więc postaram się częściej wrzucać status prac tutaj lub na forum.

Rzeczy nazbierało się mniej niż przy poprzednim update z racji mniejszej ilości czasu na programowanie oraz rozwijanie innej dużej funkcjonalności, a ponieważ testy wypadają obiecująco, to po starcie serwera ruszy funkcja sterowania zalogowanej postaci za pomocą strony WWW dostosowanej także pod wymiary ekranu smartfonu. Będą podstawowe kontrolki, jak pisanie wiadomości na kanałach publicznych i prywatnych, odczytywanie ich, chodzenie postacią za pomocą strzałek oraz podgląd tego, co się aktualnie dzieje na ekranie + w inwentarzu postaci. Dodatkowo, casty które gracze będą transmitować będą do podejrzenia także online. Póki co trwają testy obciążenia procesora i jeśli wszystko wypadnie dobrze, przetestuję to także i tutaj. Poniżej rzeczy które pojawią się dziś wraz z server save o 6 rano.

1. Poprawione zostały mostki z przejściem na stronę PACC jak i poza miasto. Jako, że system dziennych bonusów trwa już bardzo długo, pora na garść statystyk. Najdłuższy "ciąg" logowań posiadają Kirito oraz Kantur. Obaj witają się z grą codziennie od 14 dni. Tuż za nimi jest Jimmy, który takich dni ma 13. Oznacza to sporo PACC runek które mogą nabyć w sklepie, a owy PACC przyda się każdemu do...

2. Zakupu (dodania) czarów, które wreszcie udało mi się dodać! Póki co dostępne są tylko 3, czyli Light (utevo lux), Light Healing (exura) oraz Create Food (exevo pan), aktualnie do otrzymania za darmo w południowej części wyspy, niedaleko Lily i łódki. Czarów będzie więcej, w zależności od siły nowych potworów i potrzeb graczy, jak i zostanie wprowadzona w przyszłości ich cena, by nie było za łatwo. NPC sprzedaje także spellbook, po to, by każdy gracz mógł sprawdzać jakie czary zna, a jakich mu brakuje. Skoro mowa o statku, potworach i PACC, to wszystko sprowadza się do...

3. Kapitana statku, który wreszcie może wypełniać swoją pracę! Tak jak w przypadku czarów, ta funkcjonalność póki co też jest ograniczona, ponieważ kapitan kursuje tylko na malutką lodową wyspę, lecz otrzymał już wskazówki lokacji nowych terenów, więc gdy tylko zaznajomi się z mapami, na pewno będzie także i do nich kursował. Wiadomo, kapitan nie wypływa na wody, których nie zna ;)

4. Z kolejnych korzyści płynących z posiadania Premium Account jest możliwość zakupu domków, których pojawi się aż 7! Aktualnie czynsz jest pobierany tylko jednorazowo i nie ma minimalnego poziomu wymaganego do ich zakupu.

5. Zostały poprawione błędy na mapach, niszczenie gniazd pająków oraz kilka innych rzeczy, których aktualnie nawet już nie pamiętam.

Niepełne funkcjonalności, czyli mała ilość czarów, jedna mała nowa wyspa oraz tylko kilka domków zostały wprowadzone celowo, ponieważ najdłużej zajęło mi przygotowanie silnika pod dodanie choćby jednej rzeczy z każdej z listy. Każda kolejna będzie dodawana o wiele sprawniej, jako, że będę korzystał już z napisanego przez siebie rozwiązania.

Warto w tym momencie wspomnieć także o pomocnikach, bez których prace nie posuwałyby się tak szybko, a musiałbym zmieniać datę startu na jeszcze późniejszą. Do rzeczy. Początkowo na pomysł założenia swojego serwera wpadliśmy z Mistrzem Zen jeszcze za czasów istnienia Classic OTSa (classic.otserv.net), prowadzonego przez xinna oraz Gienka jako jego rektora ds. graczy, czyli jakieś 6-7 lat temu. Jednak jako osoby nietechniczne pomysł pozostał w sferze marzeń. Przez te kilka lat skończyłem studia, znalazłem pracę jako programista i oto jestem w tym punkcie, mając już dość obszerną wiedzę na temat C++, LUA, PHP, nodeJS i kilku innych języków, które pomagają mi rozwijać ten serwer. Z Mistrzem kontakt pozostał i pełni tutaj funkcję motywatora do dalszego rozwoju. Oprócz nas, jest jeszcze Criss, z którym się znam z kilku edycji Thornery, a który obecnie bardzo pomaga mi w znajdywaniu pozostałych błędów w serwerze / na mapie oraz jest pomysłodawcą zmian, które zagoszczą tu w przyszłości. Znajomość z Ithuriel także wywodzi się z Thornery oraz pełni podobną funkcję jak Criss. W zakładce Support w lewym menu można znaleźć także tutorów Kantura, Kirito oraz Dart Ador, którzy także przyczynili się do sporego rozwoju serwera w jego obecnej postaci. Osobą bez konta jest Anka, również z Thornery, która będzie wraz z nami osobą artystyczną. Jej wizja świata, którą przeleje na nowe tereny, pomoże wszystkim jeszcze bardziej cieszyć się grą na Rookgaardzie.

Do usłyszenia!